Taller pràctic: Què fer per reeducar l’escriptura disgràfica?

0

Quan: del 16 de maig al 23 de maig de 2019

Horari:  de 18 a 20h

Lloc: Neàpolis

Qui: Ana López López, Titular i Directora del Gabinet de Grafologia Aplicada + grafo des de fa 8 anys. Diplomada en Grafopsicologia infantil i educativa. Grafoanalista Reeducadora de l’escriptura. Màster en Intervenció en Dificultats de l’Aprenentatge. Diplomada en Perícia Cal·ligràfica Judicial.

Preu: 50€, 25€ per a persones empadronades a Vilanova i la Gelt´ru

Inscripcions en aquest enllaç

Descripció del curs.

La Grafopsicologia infantil i adolescent és una branca de la Grafologia orientada a l’estudi de la maduresa grafomotriu i a la reeducació de l’escriptura.

Les alteracions gràfiques en les escriptures infantils i adolescents són el mal de cap de pares i mestres, sense oblidar-nos dels propis nens. Els adults exigim una bona lletra als nostres nens i nenes però… què fer per a que escriguin bé i sense esforç per al nen/a?. Aquestes entrebancs dificulten la bona marxa del curs escolar i la autoestima de l’alumne.

És fonamental conèixer quines alteracions gràfiques estan íntimament relacionades amb l’escriptura pre-disgràfica i com evitar arribar a la disgrafia.

En la reeducació grafoescriptural estan implicades tècniques grafològiques que ajuden a interioritzar el moviment gràfic i la seva direccionalitat, aprenent a lligar la lletra de manera fàcil i clara. Es treballen els hàbits d’escriptura, els quals estan íntimament relacionats amb l’escriptura disgràfica.

Objectius del curs.

Donar a conèixer les alteracions gràfiques presentes en escriptures pre-disgràfiques i disgràfiques . Informar de la importància en la reeducació de l’escriptura dels hàbits adequats durant l’acte escriptural. Descriure les alteracions gràfiques i els signes d’alarma que hi són presents en l’escriptura infantil i com reeducar-la. Comunicar de la importància del moviment gràfic, del ritme i de la direccionalitat de la lletra en la reeducació. Transmetre tècniques i estratègies per a la reeducació grafoescriptural.

Programa del curs.

  • Concepte, tipus i grau de Disgrafia
  • Escriptura pre-disgràfica
  • Alteracions gràfiques i signes d’alarma en l’escriptura infantil
  • Hàbits d’escriptura. Implicacions en l’edat d’aprenentatge
  • Model cal·ligràfic pros i contres en escriptures disgràfiques
  • Educació i reeducació de l’escriptura
  • Tècniques i estratègies de reeducació