Inse Rail redactarà els projectes per ampliar vies i andanes de l’estació dels FGC de Plaça de Catalunya i per fer un nou tram de via en una estació del cremallera de Montserrat.

Plaça de Catalunya inse rail
0

Inse Rail l’enginyeria especialitzada en infraestructures ferroviàries i les seves instal·lacions i sistemes redactarà dos nous projectes per a Ferrocarrils de la Generalitat. El primer una nova via en una estació del cremallera de Montserrat i el segon l’ampliació de les andanes de l’estació del FGC de Plaça de Catalunya.

L’ampliació de les andanes de l’estació de Plaça de Catalunya té com a objecte millorar les condicions de seguretat del recinte. Es demana incrementar les distàncies de seguretat en la parada dels trens i que es garanteixi una distància mínima de 15 metres des dels punts d’estacionament dels trens fins als topalls.

El projecte  adjudicat per un import de 25.194 € preveu intervenir a les vies 1 i 2 de l’estació i comportarà tant l’allargament de les vies com de les andanes i de tots els elements que en resultin afectats. Les obres de reforma de les andanes son part d’un projecte d’abast més gran perquè la via 5 de l’estació no s’ha inclòs en el projecte, ja que formarà part d’una licitació posterior.

L’enginyeria redactarà també el projecte per a la construcció d’una nova via a l’estació de Monistrol Vila del Cremallera de Montserrat. L’empresa ha estat escollida per Ferrocarrils de la Generalitat, un cop superat el procés de selecció dels projectes, i s’ha adjudicat per un import de 34,896 €. L’objectiu del projecte és millorar, racionalitzar i fer més òptima l’operativitat de la línia del cremallera.

La nova via en l’estació intermèdia del recorregut del cremallera ajudarà a resoldre l’actual problemàtica que causen les avaries en els combois ferroviaris. Ara quan es produeix una incidència en el cremallera els trens no poden ser apartats i afecten la resta del servei d’aquesta línia que és de via única. El nou tram permetrà apartat els trens avariats i evitarà penalitzar el  servei. D’altra banda també ajudarà a poder realitzar les inspeccions prèvies in situ abans de traslladar les unitats als tallers de reparació de Martorell.

L’estació de Monistrol Vila del tren Cremallera de Montserrat de FGC es troba al nord del nucli urbà de Monistrol i es va inaugurar el 2003. És l‘estació central de les tres que conformen el recorregut de 5,2 km de la línia. El cremallera funciona amb un doble sistema: el primer quilòmetre, entre les estacions de Monistrol i Monistrol Vila, el ferrocarril utilitza un sistema convencional d’adherència i a partir de Monistrol Vila utilitza el sistema de cremallera, ja que ha de superar un desnivell de 550 metres amb un desnivell del  15%.

El traçat del cremallera és de via única, excepte a les estacions i en el punt intermedi on hi ha 420 metres més de via doble per permetre l’encreuament dels trens de pujada i baixada.

Inse Rail aporta la seva expertesa en el disseny de projectes ferroviaris com a empresa amb una vocació innovadora  Aquesta especialització li ha valgut l’obtenció amb el segelli PYME innovadora del ministeri d’Economia, Industria i competitivitat. En aquest sentit l’empresa, que està ubicada a Neàpolis, forma part des de febrer del 2018 del Railway Innovation Hub una agrupació d’empreses que es marquen com a fita l’impuls de la tecnologia i el coneixement del sector ferroviari compartint processos col·laboratius de Recerca i Desenvolupament així com posant en comú el coneixement i col·laboració amb altres empreses del sector. Aquest clúster té la seu al Parc Tecnològic Andalusia de Màlaga

 

Deixa'ns un comentari